الاعلان

Monday 27 February 2012

اضحك


واحد بيسأل خطيبته : حد قبلى لمسك؟


سكتت قالها : زعلتى


قالت له :لأ، بأعدهم


---------------------------------


مرة حمار بيقول لخطيبتة احنا هنتجوز امتى يا حمارة


قالت له لما تحسن الفاظك يا حيوان


---------------------------------


مره واحد بارد قوى ركب اتوبيس شاف بنت حلوه قعده بصلها بصتله


غمزلها غمزتله راح مقرب منها و قال لها ننزل المحطه الجايه


هى نزلت و هو اعد على الكرسى


-------------------------------


واحد أحول راح يجيب أبوه من المطار باس الشنطة وشال أبوه


------------------------------------


إثنين ساكنين في خيمة ونايمين على ظهورهم بالليل


شاف الأول السما وقال للثاني : شايف إية؟


قال: شايف النجوم.


قال الأول :وده معناه ايه ؟


قال: إن في مجرات وكواكب غيرنا في الكون


قال الأول : دة معناه ان الخيمة اتسرقت يا حمار .


---------------------------------


سأل أستاذ تلميذه: ما اسم الحيوان الذي تصحو على صوته كل صباح؟


أجاب: بابا ....


-------------------------------


واحد غبى قوى حكموا عليه بالاعدام..


بعد ما علقوه فى المشنقه قعد يشاور ويخبط بأيده ورجليه


ففكروه عاوز يقول حاجه مهمه


ففكوه ونزلوه بسرعه...... فبص لهم وقال:


ياجزم كنت هتخنق


-------------------------------


مره واحد مسطول اوى راجع بيتهم الساعه اتنين باليل


فتحت له اخته الباب قام ضربها بالقلم على وشها طاخ


وقالها كنتى فين لحد دلوقتى


---------------------------------


فيه واحد غبي قاعد يصلي وسمع اثنين بيشكروا ف صلاته،


قطع الصلاة والتفت وقالهم: وكمان صايم


---------------------------------


اربعه بلدياتنا بيلعبو علي الطريق السريع الي العربيه تخبطه مرتين يطلع بره


---------------------------------


واحد بلدياتنا وقع في خلاط الأسمنت طلع منه قال يخرب بيت الملاهي





واحد بلديتنا اتعزم على حفلة تنكرية بعت اخوه


---------------------------------


واحد بلدياتنا دخل جنينة الحيوانات


ودخل راسه في قفص الاسد، الحارس جري عليه


قاله انت بتعمل ايه،


قاله ايه يابا يعني هناكله.


---------------------------------


وحده ادت صاحبتها بغبغان هديه تاني يوم سالتها عن البغبغان قالتلها عادي زي طعم الفراخ


---------------------------------


كمسري أبوه مات ماشى في الجنازة يقول يا حضرات الجنازة فاضية آدام


______________________________

التلميذ : بحبك يا ميس و عاوز أتجوزك...


المدرسه: بس أنا مبحبش الأولاد الصغيرين


التلميذ: وأنا مش مستعجل على الأولاد


________________________________






واحد قاعد في خمارة


لقى اتنين مساطيل بيكلموا بعض


- انت ساكن فين


- في مدينة نصر


- معقولة؟ وانا كمان .. فين في مدينة نصر؟


- في المنطقة الأولى شارع النصر


- الله وأنا كمان، في عمارة كام؟


شقة 35


- لأ مش ممكن ، وانا كمان


الراجل هيتجنن، سأل الجرسون ايه الحكاية؟


- متاخدش ف بالك دول واحد وأبوه بيسكروا هنا كل يوم


________________________________


واحد بيقول لخطيبته أنا عاوز أقولك إني مش عندي سيارة ولا يخت ولا عمارة زي محمود صاحبي


بس عاوز أقولك إني بحبك قالتله وأنا كمان بحبك بس كلمني اكتر عن محمود


______________________________


ست ركبت اتوبيس وهى شايلة ابنها الصغير، جت تدفع التذكرة الكمسارى اتخض أول مابص للولد


وقال: اللهم احفظناانا عمرى ما شفت عيل وحش كدة، غطيه يا ست حرام عليكى!


الست زعلت قوى، وقعدت فى كرسيها تعيط بحرقة، الراجل اللى جنبها سألها: مالك يا مدام، بتعيطىليه؟


الكمسارى ده ماعندوش دم، قل أدبه علي وانا خفت أرد عليه


تخافى تردى ليه؟ الاتوبيس ما فيهوش رجالة؟ردى عليه ولو فتح بقه بكلمة نخرشمه


عندك حق، أنا حأروح أبهدل كرامته


عداكى العيب، شايلينى النسناس بتاعك بقى علشان تعرفى تضربيه براحتك


------------------------------


الصحفية تجرى لقاء مع واحد من ملاّك الأبقار


الصحفية : أنت بتأككل البقر إيه؟


المزارع : انهي فيهم البيضا ولا الحمرا؟؟


قالت : البيضا


قال : البيضا بأكلها برسيم


قالت : والحمرا


قال : برسيم


قالت : طيب بتسكنهم فين؟


قال : انهي فيهم البيضا ولا الحمرا؟؟


قالت : البيضا


قال : البيضا بسكنها في الحوش الي هناك


قالت : والحمرا


قال : و الحمرا بسكنها في الحوش اللي هناك


قالت : طيب لما بتفسحهم بتعملهم إيه ؟


قال : انهي فيهم البيضا ولا الحمرا؟؟


قالت : البيضااااااااااااا


قال : البيضا بلف بيها حول الترعه لفتين


قالت : والحمرا


قال : و الحمرا برضو بلف بيها حول الترعه لفتين


قالت : انتا ليه كل مره اسئلك بتقولي انهو فيهم انهو فيهم وفي الاخر بتعاملهم زي بعض؟


قال : اصل البقره البيضا بتاعتي


قالت : والحمرا؟؟


قال: والحمرا برضو بتاعتي


--------------------------------


واحد بيقول لمراته انا بحب فيتراك


قالتله وانا بحب سمير


قالها فيتراك دى مربى


قالتله وسمير ده عسل









No comments:

Post a Comment